Wow

Nu sitter jag äntligen ute i solen. De har lovats närmare 30grader o sol i helgen. Wow. Underbart. Imorgon får det bli sol och bad. Idag är vi i stan.
Maken jobbar natt o då är jag lat när lillan gnäller på natten. Andra gången hon gnällde inatt var kl 23.49, då fick hon komma till vår säng. Min sömn blir så där men jag slipper stiga upp. Morgon tog vi kl 6.10.
Alicia har sedan några veckor tillbaka börjat gapa stort när hon ser nåt spännande eller hittar något hon letat eller något som är wow. En fågel i parken, fontän som sprutar vatten eller en hund på TV.

20130802-122252.jpg

20130802-122311.jpg

20130802-122302.jpg
Visst kan man se hur hon säger wow 🙂 (fast hon inte säger något) Sött!

Hemma till lunch var det skrik och matvägran. Jaha,tänkte jag, sov en stund då så kanske du äter sen. I 40 minuter skrek ungen. I vagnen, i famnen, på golvet. Ingenting tröstade. 40minuter nonstop. Prata om otäck deja-vu från de dagar hon var riktigt liten och kunde tokskrika ibland. Till slut somnade hon,antagligen utmattad och hungrig,inne på soffan. När har det hänt,förutom när hon var febrig. Wow.

20130802-122926.jpg
Får se hur länge hon sover och hoppas på att maten smakar sedan. Nu skall jag lapa sol under tiden.

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, sömn, Sommar

Kommentera

