Liv och död

Jag vet att rubriken är hemsk så här en solig lördagkväll, men det beskriver lite vad jag lyssnade/såg på igår kväll.

Jag började med att lyssna på Linns sommarprat. Det går att lyssna på här. Även om jag följde med i hennes blogg då detta var aktuellt, var det rörande, skrämmande, glädjande, hemskt och underbart att lyssna på hennes prat. Dessutom gillar jag att kariskan (dialekt från våran hemstad Karis, ja vi kommer från samma ställe) ibland tränger igenom.

Efter att jag lyssnat på detta tog jag itu med nästa fängslande, otänkbara hemska och känslofulla film. The Impossible. Filmen skildrar en familjs upplevelse av tsunamin i Thailand. Filmen är verklighetsbaserad men jag har ändå svårt att förstå och ta in att det faktiskt har hänt på riktigt. Se den om ni inte gjort det. Om man inte kan uppskatta sitt eget liv och sin familj efter att lyssnat på pratet och sett filmen, ja då vet jag inte vad man skall göra för att känna glädje över att leva. Jag är i alla fall otroligt tacksam över att jag har min familj och jag har mina vänner. Det att jag återigen vaknat en morgon kl 6, är inget att klaga över, det är en liten petitess i det stora hela. Livet är underbart så njut medan ni kan.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, Kärlek, vänner

Kommentera

