Blixt och dunder

Alicia sov till klockan 7 idag, underbart, även om vi inte tror att det blir en vana.
På förmiddagen då det var mulet gick jag med henne till öppna förskolan,för att hon skulle få lite miljöombyte. Backen upp var inte rolig, fast det är tungt att gå ner också när man håller i en barnvagn. Dessutom var det betydligt varmare och mindre mulet på vägen hem.

20130807-194208.jpg

20130807-194218.jpg
Efter lunchen, som hon mestadels vägrade, sov hon i 2,5h!!! Det har inte hänt på evigheter. Tyvärr gick jag mest omkring och var beredd på att hon skulle vakna, fast en kort stund vilade jag själv.
På eftermiddagen gick vi ut i solen. Med oss hade vi en lite burk som vi plockade full med blåbär och hallon. Ja, jag plockade och Alicia mumsade i sig en del. 🙂
Sedan när vi ändå var på väg gick vi upp till Jennie och hennes killar och satt ute i solen en stund innan vi begav oss hem för att äta.
Nu sover lillan, men med tanke på hur bra hon sovit förra natten och idag så räknar jag med en inte lika bra natt idag.
Ute vräker det ner regn och det blixtrar och dundrar. Jag har dragit ur kontakterna och smaskar i mig detta.

20130807-194928.jpg

Lite bilder från öppna förskolan. Alicia hittade en baby.

20130807-195018.jpg

20130807-195046.jpg

20130807-195109.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, sömn, Sommar, Vardag, vänner

Kommentera

