Igår

I går var det lördag och jag fick äta mitt lördagsgodis 🙂

Det var grått och mulet när vi vakna, klockan 6! Tre dagar fick vi sovmorgon till kl 7, men nu är vi tillbaka igen till klockan 6 +/- någon minut.

På gamla busstorget ordnades det megaloppis så när jag och Alicia gick ut passade vi på att gå en sväng där via. Tre klädesplagg till Alicia blev det för 30kr, en kofta för 20kr till mig, välfyndat, tycker jag. Alicia var i sitt esse när hon fick gå omkring själv.

IMG_3938Hemma igen torkade vi damm och började dammsuga, innan det sedan var dags för Alicia att äta lunch och vila. Jag dammsög klart under tiden hon sov.

På eftermiddagen åkte vi iväg för att tanka bilen och sedan tog vi en tur till Barnens Hus, var hon fick springa fritt. Vilka glädjetjut det kommer ur lillan. Hon tror nog att hon är i himlen när hon får springa löst bland alla leksaker. Dockorna och dockvagnarna var en stor favorit men även alla andra saker som man kan trycka och känna på. Att spendera en halvtimme eller mera är inga problem i denna butik, tycker lillan.

IMG_3944 IMG_3947 IMG_3948Efter detta gick vi ännu en snabb sväng(eller ja snabb och snabb) in i matbutiken. Även har gick hon fritt, för vi hade ju ingen brådska någonstans. På vägen hem svängde vi via Liicis famo och där blev det skottkärrsåkning för hela slanten.

IMG_3952 IMG_3953Hemma igen blev det bara lite bus, dusch och gröt innan sovdags och då högg vi vuxna tag i godisätandet 🙂

 

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Uncategorized

Kommentera

