Dagisjobb

Alicia har nu varit tre dagar själv på dagis. Hittills går det bra. Det är klart att hon ibland är ledsen men det kan hon vara hemma också. Personalen där en snäll och duktig så ja tvivlar inte på att de tar hand om henne. De hittar på lösningar när hon är ledsen. Till exempel idag på förmiddagen när de var ute så blev Alicia ledsen, trött och i het var riktigt bra. Då satte personalen henne i en sulky som de hade.. Alicia fick då sitta i vagnen och ändå vara med på gården, samt att hon kom lite högre upp än de andra barnen. Glad blev hon och säkert lite extra nöjd över att vara högre upp 🙂

Dagiset som Alicia går på är ett föräldrakooperativ. Detta innebär att vi föräldrar till barnen på dagis även för jobba lite. Idag var en sådan dag. Jag jobbade på dagis klockan 14-17. Från klockan 16-17 var jag ensam med de barn som var kvar och låste sedan dagis när alla gått hem. Det kändes faktiskt ganska roligt och man för träffa andra barns föräldrar och hinner även prata en del med dem. Maken hämtade Alicia vid 14.30 så hon var inte med till kl 17. Bra så, för är jag där så vill hon vara i famnen eller hålla mig i handen och det är gullig men svårt om man även har flera andra barn att se efter.
Hur som helst gick det bra att vara där. Alla barnen blev hämtade av sina föräldrar och jag låste och släckte överallt och var sedan själv hemma strax efter kl17.
Imorgon är maken ledig så Alicia får också vara hemma. Jag, jag finns på skolan, mitt andra jobb/praktikplats.

20130829-200114.jpg

Nu blir det favoritprogram på TV; lyxfällan!

1 kommentar

Filed under Alicia, Dagis/förskola, Jobb, Vardag

One response to “Dagisjobb

  1. De är säkert kanon där. Lite annorlunda upplägg, men alla som har sina barn där verkar vara nöjda 🙂
    Hoppas ni har en fin helg nu!

    Kram

Kommentera

