Annorlunda

Ja mycket blir annorlunda efter det att man skaffat barn; inte bara kroppen, humöret, rädslan, oron, parförhållandet, ekonomin och uttrycket av att älska någon så hjärtat går sönder.

Till och med klädstilen förändras!

Först går man hemma i en massa myskläder, främst för att inget annat passar och allt sitter för tajt och är obekvämt. Sedan slutar man ha på sig sina ”bättre” kläder för de blir ändå smutsiga av barnspya, matrester, smutsiga skor eller av den lilla söta munnen som helt tydligt dras till dina nytvättade byxor och måste pussa på dem, just när hon ätit banan eller ännu värre, spagetti och köttfärssås 😉

Nu har jag väl blivit helt galen när dte gäller min klädstil 😉

För några veckor sedan köpte jag ett par randiga byxor. Ja visst har jag kunnat tycka att det sett snyggt ut på andra men har inte föreställt mig själv i dem. Nu när jag köpt dem så gillar jag dem mycket och det gör tydligen stockholmarna också 🙂 När jag gick upp från T-banan i måndags kom två unga tjejer fram till mig och frågade var jag köpt byxorna 🙂 Jag svarade och det sa tack och rusade vidare 🙂

På kvällen när vi skulle äta frågade servitrisen på restaurangen samma sak 🙂

IMG_4118

Alla som känner mig väl vet att jag älskar högklackat! Jag har haft hur många skor som helst och gick förr alltid med högklackat, till och med i skogen, minns du Eva? 🙂 Nu som mamma som springer i parken och är ut och går och jobbar med på dagis ibland känns högklackat inte lika praktiskt 😉 Fortfarande älskar jag högklackat och nu med jobbet på skolan som lärare, kan jag återigen gå med klackar på jobbet, men jag behöver något praktiskt till de andra stunderna. Många byxor som jag köpt i somras är ”konstig” längd, d.v.s de är precis lika långa som jag men de skulle kunna vara någon cm längre för att se snygga ut med skor. Därför blev mitt senaste skoköp(+ett par högklackat) skorna på bilden nedan. Det är inte äkta Converse utan ett par skor för 129kr som passar i lekparken och när man går ut på stan med lillan samt de passar till mina alla nya byxor eftersom skaftet är lite högre!

IMG_4227

Jag säger då det, vem hade trott detta om mig för något år sedan?!

5 kommentarer

Filed under Förälder

5 responses to “Annorlunda

  1. Omppupomppuec

    Hih va roligt skrivet 😉 det är kul att läsa om förändringarna du upplever. OCH Jaaaaa!! Det frågar jag oxå, vem skulle ha trott det :))?? Klackskorna i skogen kommer jag aldrig att glömma, speciellt när vi släpade på alla väskor dit mitt i patrasket 😉 puss o kram o energi!!

  2. Haha, ja visst är blir det annorlunda, särskilt fasen då man var hemma första året. Då bodde jag i mjukbrallor oavsett om jag bara var hemma eller drog iväg på ärenden i stan.

    Faktiskt lite överraskad över att du drog på dig ett par Converse, men de sitter ju såååå himla snyggt, särskilt till långa ben och tajta brallor 😉

    Ha en finfin lördag nu 🙂

  3. Mamma

    Jaa du tiderna förändras och du med den. De e bara så när man är småbarnsförälder. Både tossor o byxor e fina.

Kommentera

