Helg med dottern

Maken åkte som sagt iväg igår så jag och dottern har en helg på tumis, eller ja nästan en hel helg, han kommer ju hem inatt.
Igår var vi iväg på invigningen av BVC på sjukhuset. Där var en trollkarl som trollade och Alicia satt som ett ljus i minfamn och tittade på honom och applåderade 🙂 där var även en barnkör som sjöng och ibland stannade Alicia upp och lyssnade, dansade till sången men annars sprang hon omkring och hämtade en massa leksaker.
Gunghästen var en favorit, dit sprang allt som oftast för att gunga!

20130914-213328.jpg

20130914-213514.jpg

Efter det var vi iväg för att handla och även en sväng via svärmor/farmor. Hemma igen åt vi och grejade på innan det var dags för att sova. Klockan 19.30 la jag henne och inom 5-10minuter somnade hon. Klockan fem hörde jag att hon gnydde till och kastade nappen på golvet. Seg upp och tog henne till vår säng. Var nästan säker på att hon skulle vakna inom en halvtimme, men nej, hon tog tag i min hand och så sov vi till 7.49!!!! Hur underbart var inte det?!

20130914-213856.jpg
Det går även bra att hålla om Liselott när man sover!

Idag har jag gjort mat för flera dagar och så har vi varit iväg till simhallen där Alicia fått plaska omkring. Efter det blev det mellanmål i parken.

20130914-214148.jpg

20130914-214202.jpg

Efter det har hon varit gnällig till och från under hela kvällen. Hon sov bara lite drygt 1timme på eftermiddagen så trodde att hon var trött. Hon har ätit bra och jag la henne i säng 19.30. Klockan är nu 21.46 och som längst har hon väl sovit i 15minuter utan att skrika och gnälla. Suck! Det blir med andra ord inte alls 12 timmars sömn inatt! Detta gnäll gör mig tokig! Om man bara skulle veta vad som är fel! Skriker hon nu igen skall jag nog ge henne en Alvedon och hoppas på att det hjälper. Det var för bra för att vara sant,12h sömn och sovmorgon!

För övrigt har jag dessa helgkvällar gjort, mitt eget skolarbete(fredagkväll) elevers arbeten (lördagkväll) lyxigt värre va? Ironisk, jag?! Man blir det när lillan inte vill somna.

1 kommentar

Filed under Alicia, Kärlek, sömn, skola

One response to “Helg med dottern

  1. Vad mycket ni hann med på er lilla ”tjejhelg”.
    Jättefina bilder på er lilla solstråle 🙂

    Kram kram

Kommentera

