Trots

För det första bör nämnas att efter vår matathonnatt med 12h sömn har vi inte sovit så bra. Natten till söndag tror jag att jag sov 12minuter, kändes så. Inatt har jag jobbat och här hemma hade det inte heller varit mycket sömn. Alicia är riktigt gnällig till och från under natten. Hon har en till hörntand som inte är helt igenom så jag hoppas att det är orsaken och att det snart lugnar ner sig.
Imorse när jag kom hem var jag så trött att jag mådde illa. Sov några timmar,gick till skolan för att hålla lektion. Kom hem och tänkte läsa skolarbeten men det gick inte. Sov en timme istället. Blev sugen på kanelbullar så tog jäntan och åkte för att handla. Just nu sätter Alicia ner sig överallt och vill inte alltid stiga upp. Lyfter man upp henne blir hon tokig. Ordet kom, förstår hon inte alls. Eller vill åtminstone inte lyda. Det är så tröttsamt. Roligt, nej! Nån slags trots,ja! Tappade lusten att baka. Hela kvällen här hemma har sedan fortsatt med gnäll och gråt varvat med skratt. Tungt.
Nu hoppas jag på en natt med många timmar sömn!

20130916-191556.jpg
Ena stunden är man så trött och slut på lillan. Nästa stund kan man bara sitta och titta på henne och förundras över lyckan att vi fått just henne, vår dotter.
Det är väl så en småbarnsförälders dag ser ut.

2 kommentarer

Filed under Alicia, Förälder, Kärlek, sömn

2 responses to “Trots

  1. Mamma

    😄De e en ny fas i Alicias lilla värld. En liten tröst, de går om. Kramis.

Kommentera

