Mycket igen

ja nu är det mycket på gång igen, eller rättare sagt, fortfarande. Jag jobbar hela helgen fre-måndag. Det är hyfsat lugnt på jobbet men mycket. Här hemma har lillskruttan varit sjuk. 39,8 i feber hade hon i fredags när jag kom hem. Återigen somnar hon i famnen på en. Det är mysigt men det är så tråkigt att se henne sjuk, helt grannröd var hon i ansiktet av febern.

Idag var hon lite piggare när hon vaknade och inte lika varm. Får se hur hon är i kväll, om hon kan gå till dagis i morgon eller om jag skall stanna hemma och ”Vabba” (vård av barn) för första gången. Vi hoppas ju självklart på en frisk liten så snabbt som möjligt.

För övrigt har jag mycket eget skolarbete att jag göra, samt planera lektioner och uppgifter till eleverna samt rätta deras uppgifter och helst av allt skulle jag bara vilja ligga i soffan och mysa och kolla filmer, men få heltidslön, såklart 🙂

En annan sak som Muffin skrev om, detta med kläder till den lilla! Hur mycket skall jag behöva införskaffa. Nu har vi regnkläder, men som för tillfället är lite för stora. Sedan har jag tjockare regnkläder med fleece inuti som sitter bra men kanske lite för varmt än, eller nja, nu kanske det börjar vara kyligare ute. Sedan har vi ett fleeceset som man kan ha under vanliga ytterkläder eller de vanliga regnkläderna. Jag har även en vinterhalare(overall) i strlk 80 som nog är för stort just nu, behöver jag alltså köpa en till i strlk 74? skall det då vara en riktigt vinter en eller en höst/vinter en? Handskar har jag inga alls, men vantar. vantar vägrar Alicia ha på sig. Dem drar hon lätt bort. Mössor har jag hur mycket som helst. Men utebyxor har jag inte. Försöker få tag på ett par via Tradera, som är lite vindtäta men inte jättetjocka. Vinterskor har vi(Viking-gortex) samt gummistövlar med foder. Men höstskor innan man drar vinterstövlar på. Hurdana skall jag ha då? Och hur många upplagor av allt skall man ha, eller skall man släpa allt mellan dagis och hemmet? HJälp! Känner hur lönen rinner iväg fast den kommer först om en vecka!

 

ja nu skall jag ta ut äppelpajen ur ugnen och susa iväg på kvällsjobb!

4 kommentarer

Filed under Alicia, Dagis/förskola, Funderingar, Jobb

4 responses to “Mycket igen

  1. Ja alltså det är nog en hel vetenskap det här med kläder åt små barn. Jag funderar mest på vad man borde ha för höstskor? Och handskar nu när det blir svalt och vått? Nå man lär väl sig med tiden 🙂 Vi kommer nog att släpa det mesta mellan hem och dagis, ifall jag nu inte skulle råka fynda billigt på loppis ett extra par.

    • ja jag söker också begagnat men har nu köpt ett par nya Tretorn fodrade gummistövlar som jag räknar med att hon kan ha när det är ruskväder och lite kallt..men jo det är en hel värld av kläder 😉

  2. Ica

    Men snart har du två par handskar, helt gratis 🙂 känns kanske onödigt med höst/vår halare om hon har jacka och byxor. Jag har regnkläder på dagis och jacka o byxor som tål lite vatten när han går dit o hem. Köpte lättfodrade höstskor åt Erik eftersom hans andra skor var för små, men annars kan man ha vanliga skor när det är fint o fodrade gummistövlar när det är kallare.
    Men visst är det svårt!

    • jag har nu inga höstkläder alls känns det som, förutom regnkläderna som är fodrade, måste se om man hittar nåt som är vettigt..typ nå toppabyxor som inte är så tjocka eller så.. fodrade gummistövlar har jag nu köpt nya åt henne.

Kommentera

