Daily Archives: 6 november, 2013

Finland

Som sagt har vi firat höstlov i Finland. 8 dagar hos mamma och inga arbeten eller måste(eller jo jag hade ett skolarbete, men det gjorde jag först när jag kom hem igen) och ibland inget nät, skönt!

Resan dit och hem gick väl hyfsat. det är främst bilresan som blir jobbig för Liici. Det går bra en kort stund sedan vill hon inte sitta fastspänd så då är det mutor, kex och frukt och smoothie som gäller och sedan skriker hon en stund igen innan hon somnar. Så var det på båda resorna, hon sov i ca 1-1,5h men resten av tiden var hon vaken.

IMG_4486

Hos mamma har vi som sagt ätit och druckit gott och vi har städat, möblerat om, byggt ihop nya ,möbler och lyssnat på musik och dansat och sett på film och…. jag klagar inte!

IMG_4496 IMG_4497

Vi har varit till Ikea-maken skulle säkert gärna gå där en gång i veckan men eftersom jag inte orkar/vill det, tyckte han nog att mammas idé om ett Ikea besök passade ypperligt och så fick det bli.

IMG_9972Vi var även till simhallen i Ekenäs på onsdag förmiddag så lillan fick plaska fritt samt jag och maken åkte rutschkanan :)Sedan på eftermiddagen hälsade vi på Jill och Chris nya fina och stora hus. (Nyfiken på hur walk-in-closeten blev!)

Torsdagkväll åkte jag och maken in till Helsingfors och lillan blev hemma med mormor och fick gå på kalas. Där hade hon ätit bulle och pratat på 🙂 Jag och maken shoppade loss i Mumin-butiken samt åt och drack gott. Vi hann även träffa några vänner samt handla på delikatessen i Stocka. (Kjell-osten lukta pyton i hela tågvagnen hem och den var inte sååå god som vi trodde) 😉

Vi fick även besök hem till mamma av Sari och Eva, roligt att träffa sina vänner men att träffas med en lillbuse i farten blir inte samma som träffarna förr 😉

Fredagkväll blev det även bastu och bubbelbad hos mamma. Liici älskade det och skrek och tjöt av glädje när det bubblade och ställde sig upp och dansa då hon lyckades trycka igång musiken också 🙂

En riktigt lyckad vecka och jag längtar redan till nästa gång vi åker hem till Finland, men först kommer mamma och syster+busungarna hit om 3 veckor!

IMG_4487 IMG_9905 IMG_9917 IMG_9924 IMG_9939

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Familj, Förälder, Händelser, Kärlek, Ledig, Resa