Fest och fredag

I torsdags åkte jag och ett gäng arbetskamrater till Göranssons aren för att fira Landstinget 150år. Jag har aldrig varit till arenan innan och tyckte att det skulle blir roligt att åka dit samt få äta gott och umgås med vänner. Hela dagen längtade jag efter buffémat. Jag tog tåget till Hudik för att få åka samma buss som mina kollegor. Bussresan tog ca 2h men vi hade det roligt och tiden gick fort.

Inne hade man pyntat och gjort det riktigt fint.

IMG_4524det var en massa folk men med långa ben och snabba fötetr(trots högklackat) fick vi platser riktigt bra framme vid scenen.

Besvikelsen var stor då jag fick veta att det var 3rätters och inte buffé, men men gratis mat och vin samt bra sällskap så är kvällen given ändå 🙂 Dessutom hade man från landstingets sida satsat rejält på underhållningen.

Konferencier var Kalle Moreus, och han är väl mysig!IMG_4530

Roliga Maria möller stod för en superb underhållning!

IMG_4526

Sedan var även Andreas Weise(absolut ingen jag gillar)där men även (bättre)artister som Nanne Grönwall, Brolle och Clabbe där. Så underhållningen var på topp. Aldrig skall man förvåna sig över hur folk beter sig på fest, fylla och skrik, men även roliga och otroligt underhållande stunder dyker upp. Riktigt roligt är när vuxet folk står och skriker och vill röra artisterna, (så som småtjejer på en One direction konsert gör), när Weise eller Brolle är på scen.  🙂

IMG_4535

En riktigt suddig Nanne

IMG_4543

Clabbe var djIMG_4552(Bilden är ”lånad” eller snodd av Mimmi, arbetskollega, som lyckats få riktigt bra bild, hoppas det är okej Mimmi?)

Även Landstingsdirektören fastnade på bild när han sitter och facebookar(?) mitt under ett uppträdande 🙂

IMG_4527

(Ursäkta de suddiga bilderna, en det var lampor som sken emot och artister som inte står still och jag som inte orkade stiga upp och försöka bättre)

Hemma var jag strax innan kl 0130 efter en lyckad kväll.

Lillan vaknade redan kl 6.11 så det blev inte många timmars sömn. Vi klädde på oss för att bege oss till det nyöppnade ChildrensHouse, var det första 50 skulle få 50%rabatt på ett köp, vi missade rabatten. Sedan har jag redan skrivit på Fb vad jag uppmärksammade när vi var i butiken och vi gick därifrån utan att ha handlat något. Kort sagt; det var fel dag för att vara orättvis och ful, för den här mamman var trött blir förbannad över orättvisor och nu har inblandade fått höra sitt!

Resten av fredagen var det inte så mycket speciellt alls som hände. Jag och lillan sov ca 2.5h på dagen, och på kvällen bar det av till jobbet för mig. Nu är snart denna helg färdigjobbat,sista natten idag. Puh!

2 kommentarer

Filed under Fest, Händelser

2 responses to “Fest och fredag

  1. Verkar ha varit en kanonkväll! Jag tycker Kalle M är så otroligt mysig!

Kommentera

