Farsdag

Idag morse när jag åkte hem från jobbet åkte jag via E-center och butiken där. Målet var att köpa hem en bit smörgåstårta till den älskade pappan i hemmet. Det var jag och fyra pensionärer som stod och tryckte utanför dörrarna innan butiken öppnade.

Hemma kom lillan springande emot mig och var väldigt nöjd över smörgåstårtan jag hade med mig. Glatt spran hon in till sin pappa med den och paketen samt det eget ritade kortet som hon gjort :)Det verkade som om maken/pappan blev nöjd med sina presenter och smörgåstårta, fastän han redan ätit frukost. Efter detta gick jag i säng för att sova igen mig efter nattjobbet.

På eftermiddagen när jag vaknat och låg i soffan med lillan tyckte hon plötsligt att det var dags att gå ut. Hon hämtade sin fleecejacka och ville ha på den och efter det kom hon springandes med mina skor. Maken var iväg en sväng och jag kunde ju inte neka lillan lite tid utomhus då hon kommer med kläder och skor och pratar på, nästan så man kan höra henne säga ”Snälla en liten stund vill jag gå ut”. Det var bara att snällt stiga upp, klä på sig och gå ut. Skönt att lekparken är på gångavstånd så vi traskade iväg.

 

 

IMG_4547

En liten glad en som lurat ut mamma i parken.

Efter att vi lekt i parken gick vi gågatan hem. Lillan kollade in i alla fönster 🙂

IMG_4550

Hemma igen blev det mat och även pappan hade kommit hem.

Något mera farsdagsfirande blev det inte, men jag tror han vet hur älskad han är ❤

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Händelser, Kärlek

Kommentera

