Livets gång

I går kväll läste jag på denna bloggrubriken på ett inlägg. Det stod våra flickor. Det första jag tänkte var; men vad roligt att de ska få tvillingflickor.
Elin som har bloggen är från samma hemstad som jag, så även om vi inte umgåtts så känns det som jag känner henne då staden är så liten. Hon har tidigare skrivit att hon och hennes sambo väntar tvillingar i april. Igår när jag läste rubriken trodde jag att man nu sett på ultraljudet att det var två flickor på väg i april. När jag läst klart inlägget var mina ögon tårfyllda och klumpen i halsen bara växte. Hur kan livet vara så skört? Hur kan det vara så orättvist?!
Jag har läst inlägget flera gånger och kan inte förstå eller ens försöka föreställa mig hur helvetiskt deras liv är just nu. Varje gång jag läser inlägget vill jag gråta. Det är så öppet,naket och sorgset skrivet så man kan inte undgå att påverkas.
Sådana här gånger skäms jag över att jag suckar och gnäller över att min lilla flicka är bråkig, skrikig eller inte sover längre än till kl 7 om morgnarna. Allt det är lika litet som lite piss i havet. Min flicka finns här och mår bra.
Mina varmaste tankar går till dem som inte är lika lyckligt lottade! ❤

3 kommentarer

Filed under Funderingar

3 responses to “Livets gång

  1. Men nej…vad hemskt 😥 väljer dock att inte läsa inlägget, då klumpen i magen blev så stor bara av att läsa ditt inlägg här.
    kram

  2. Jag kunde knappt sova efter att jag läst det. Livet är verkligen så orättvist 😦
    Jag började precis som du skämmas över att jag gnäller på diverse småsaker när jag egentligen är så otroligt lyckligt lottad. Hoppas de tar hand om varandra och kommer igenom den här hemska sorgen.

Kommentera

