Undvika magsjuka

Det härjar igen eller fortfarande magsjuka på dagis, tredje gången nu inom ca 1 månad. Fy säger jag. hur som helst beslöt vi med maken att Alicia inte skall vara på dagis denna vecka för att vi skall försöka undvika magsjukan, vi vill inte ha den inför resan och julfirande. Igår åkte jag i väg till jobbet på sjukhuset för att vara med på ronden. Jag tycker om måndagar då jag jobbat helgen för det känns som om jag har bra koll på vad som skett under helgen. Så jag åkte iväg, rondade och åkte hem. Maken gick till skolan 1 1/1 sent och jag stannade i min tur hemma med Liici. På kvällen var det magsjukestädning på dagis så efter att jag lagt lillan åkte jag upp och hjälpte till där. Hade handskar på mig. En hel del var redan gjort när jag kom som jag hjälpte till med det sista innan jag åkte hem, kastade alla kläder i tvätten och hoppade själv in i duschen.

Idag gick jag till skolan redan till kl 7.30 och satte mig ner och gjorde några betygssättningar och skickade ut meddelande till eleverna. En timme senare kom maken och dottern till skolan. Då var det makens tur att gå på lektion och lillan fick vara med mig. Hon tyckte det var roligt i en kvart. Sedan fick hon saffransbulle som en av lärarna bakat idag, vilken tur, då gick det bra en stund igen. Sedan är det ju öppna stora ytor som lillan gärna ville upptäcka så då sprang hon omkring i hela skolan och tjöt av glädje 🙂

Sen satt hon snällt en stund och tittade på babblarna. Strax efter 10 gick vi hemåt.

Så här får veckan fortsätta, maken och jag turvis med att göra skola och ta hand om lillan för fast vi städad på dagis får hon vara hemma nu innan avfärd österut 🙂

IMG_4712 IMG_4714

Mycket intressant man kan dra ut och stöka med

IMG_4717

 

Sitta vid mammas dator på jobbet och titta på babblarna är ganska roligt

1 kommentar

Filed under Alicia, Jobb, skola, Vardag

One response to “Undvika magsjuka

  1. Ja usch för magsjuka! Vi verkar ha klarat oss undan den som gick på vårt dagis. Det värsta skulle ju vara att få den precis till julen :S

Kommentera

