Ännu en fas?

Alicia har sedan en tid tillbaka vägrat gå då vi är utomhus?! Hon skall endera bli buren eller sitta i vagn eller pulkkan.
Hon började dagis igår efter nästan en månads jullov och allt går jättebra! Hon gråter inte när vi går, hon äter och sover bra där. När vi hämtar henne har hon inte tid att komma hem utan springer bara runt och runt med de andra barnen. Det är så roligt att se!
Här har det snöat rejält i helgen och hela dagen i dag. På dagis hade de gått iväg med alla barn för att åka pulkka. Alicia vägrade gå! Hon fick åka i vagn istället, det hade man tänkt ändå för hon är så liten. Däremot vägrade hon stå upp när man lyfte henne ur vagnen. Hon skrek tills man tog upp henne i famnen. En av fröknarna hade försökt sitta ner på huk med henne men det dög inte. Först när fröken steg upp och hade henne i famnen slutade hon skrika.
Detta är ingen favoritfas tycker jag. Det är bara jobbigt.
Jag har fått ett par skidor av en arbetskamrat som jag tyckte Alicia skulle testa idag. Ha, det tyckte inte hon! Hon låg ner på marken och jag försökte spänna på skidorna. Hon vägrade stå upp och jag gav till slut upp.
Hjälp mig, vad är detta för fas och när går det över?!
Suck!
Imorgon börjar vi en ny simkurs, rockan har vi nu avancerat till. Då behöver lillan inte stå eller gå utan får simma 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Babysim, Dagis/förskola

Kommentera

