Behaglig stress

I går kväll förberedda jag inför lektioner jag skulle ha idag. Under tiden som jag satt vid datorn droppade det in uppgifter av eleverna. Uppgifter som jag tänkt ge dem lite tid med att jobba ännu idag. Eftersom jag märkte att en del redan var klara med uppgifterna skapade det en liten stress hos mig. Mina planerade föreläsningar var inte tillräckligt långa för att fylla ut tiden som eleverna skulle ha haft att göra klart uppgifterna. Inget negativt alls i det egentligen. Det är underbart då uppgifterna kommer in i tid eller ännu bättre, lite innan utsatt tid. Det var bara att jag inte var beredd på det 🙂
Under eftermiddagen i dag skulle jag sedan ha gruppen som läser psykiatri. Mitt favoritämne!
Det är riktigt roligt att stå och prata om sådant som intresserar mig själv och som jag har arbetserfarenhet av.
Hur som helst gick även denna dag i skolan bra, även o det fick bli lite små justeringar.
I kväll hade jag tänkt ligga i soffan och inte göra så mycket alls, men eftersom jag har en hel hög med arbeten att läsa tänkte jag läsa åtminstone en del ikväll. Då har jag färre arbeten att läsa imorgon och kan istället spendera tiden till att planera lektioner.
Uppgifterna jag läser ikväll handlar om psykiatrins historia. Intressant! Arbetena är många och en del riktigt långa men jag gillar det.
Så även om jag känner en lätt stress över att förbereda lektioner, hålla lektioner, göra uppgifter och läsa dem tycker jag faktiskt att det är riktigt roligt. Ja, det är en behaglig känsla av stress jag känner just nu!

20140128-200627.jpg
Kvällsläsning, mysljus och finrexin mot flunssan!

1 kommentar

Filed under Jobb, skola

One response to “Behaglig stress

  1. Hejsan!
    Vad länge sedan det var jag kikade in här!
    Förstår hur du menar med stressen, men självklart är det ju väldigt positivt att eleverna är ”på” och gör uppgifterna snabbt.
    Ha det bäst 🙂

Kommentera

