Program

Jag har en ledig helg tillsammans med min familj! När har det senast hänt? Visst var vi i Finland förra helgen, men lediga och hemma?! det var länge sedan.
För att fira ledig helg ställde jag upp på öppna dörrar på gymnasieskolan i stan jag var där för att representera vård- och omsorgsprogrammet. Tre timmar var jag där och det kändes inte som jobb. Efter det gick jag via systemet efter vin, systeryster kom imorgon på ”semester” så tänka dunka upp med vin 🙂
När jag kom hem var lillan vaken från sin dagsvila, den hade bara varat i en timme. Så vi packade ihop oss och åkte på kalas. 🙂
Hemma igen så blev det pizza för oss vuxna och återigen korv och makaroner för lillan, vilket hon glatt mumsade i sig.
Nu sitter jag på golvet utanför hennes rum och bloggar. Sedan ett par veckor tillbaka vill hon inte somna om man inte sitter och hyssjar henne när hon gnäller. Gör man inte det tills hon somnar stiger hon upp och kastar ut allt från sängen x flera.
Jo en sak till vi är inne på andra nappfria natten 🙂 ja dagen också. Det går okej. Det tar längre innan hon somnar till natten men så har det redan varit i två veckor som tror inte nappen är boven. Dessutom har hon även i över en veckas tid vaknat flera gånger om natten och gnällt så där är inte heller någon skillnad. Hon somnar om även utan napp. Får se hur länge den här fasen håller i sig. Saknar tiden då man la henne och gick ut och sov hela natten. Nå det kommer nog igen.
Bara hon somnat blir det Melodifestivalen för mig 🙂

20140201-203130.jpg
Busfrö tjuter av skratt när man blåser/pussat henne på magen 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Familj, Fest, sömn, skola

Kommentera

