Studiebesök

Ja här har det varit fortsatt jobb och jobb, men jag tycker faktiskt det är roligt. Eleverna är så flitiga så jag måste säga till dem att sluta jobba för att jag själv måste hinna äta lunch innan nästa lektion 🙂

I morgonbitti ska jag och Monica åka till Sundsvall för att besöka rättspsyk där och få lite insyn i hur de jobbar. I dag bokade jag även ett besök till frivården som också ska ge oss lite ”kött på benen” inför kursen rättspsykiatri som ska starta efter sportlovet! Spännande, tycker jag själv så får väl hoppas att kursen blir bra och att eleverna också gillar kursen.

Nu ska jag surfa runt lite på nätet innan det blir kväller. Lillan somnar hyfsat snabbt när jag lägger henne men någon gång mellan kl 23-24 vaknar hon och gallskriker. Lugnar sig knappt något alls när man går in till henne. Förra natten satt jag där i ca 40min men varje gång jag var på väg därifrån gick det knappt 30s så skrek hon igen. Efter en timme då hon redan stod upp med nallarna under armarna tog jag henne till vårt sovrum. Jag ställde upp resesängen för kanske en-två veckor sedan, när jag lägger henne i den somnar hon direkt och sover sedan till ca 6-6.30. Hon kan gnälla till en gång men man hyssjar så somnar hon om. Hur kommer det sig att det fungerar att sova i resesängen inne hos oss men inte i egen säng och eget rum, som förr funkkat?

20140220-194556.jpg
Hopplösa men ack så söta unge!

1 kommentar

Filed under Jobb, sömn, skola

One response to “Studiebesök

  1. Man blir inte riktigt klok på de små liven och vad som försigår i deras söta huvud 🙂
    Här hemma däckar hon halv sju-sju varje kväll, vaknar i snitt varannan natt, dricker vällning och somnar sedan om. Skönt som sjutton, men jag antar att det kommer andra perioder 😉

Kommentera

