Sista spurten

Nu har jag endast en dag kvar på skolan och sedan ska jag på planeringsdag till Hudik (lyssna på Eberhard!) och sen är det sportlov!!!

Underbart, även om det inte innefattar långa sovmornar, nej vi vaknar/väcks vi kl 6 och drar igång med Astrid Lindgren filmerna direkt, så betyder det ändå en hel vecka utan planer och måsten! Skönt!

Eberhard har jag ännu inte återkommit till som jag sa men läs hans böcker och efter fredag ska jag komma med mina tankar, men i nuläget skulle jag gärna rösta på honom för nästa kung, eller ja, kungen får vi inte rösta om men okej statsminister då! Han skulle säkert få ordning på mycket 🙂

Här hemma rullar det på. Någongång mellan kl 23-24 vaknar lillan och skriker och får sedan sova i resesängen i vårt rum. Så är det just nu och det får väl lov att vara så. Vi sover ju bra efter att hon flyttats, men jag kan inte lägga henne i resesängen från början för då kan nog inte vi ligga och läsa eller se på film. För övrigt är hon väldigt mysig och rar för det mesta just nu(temperamenstfull är hon också). Hon myser mycket och rår om alla kramdjur och dockor och pussar och kramas alltid nu som då. Det är underbart att se henne växa och utvecklas. Här om dagen ropade hon på Olle när hon skulle lägga sig. Självklart letade vi upp Grin-Olle så han fick sova med i sängen 🙂

IMG_5247

 

Tittar på ”kåkan”-vi på Saltkråkan, äter äpple och myser med Grin-Olle

Nu ska jag nog smaska i mig lite chips och planera helgens godsaker 🙂

2 kommentarer

Filed under Jobb, Kärlek, Ledig

2 responses to “Sista spurten

  1. Mysjänta ❤
    Så ni kör Astrid? Vi gick från Teletubbies (oooh så skönt…) till Nicke Nyfiken och just nu är tecknade Tarzan en storfavorti 🙂

    Härligt med sportlov, även om det blir tidigare morgnar så är det sååå härligt att slippa ställa klockan och stressa omkring hemma innan man ska till jobbet 🙂

    Kram

Kommentera

