En längtan

I dag har maken åkt iväg på hårdrockskryssning och är borta i ett dygn.
Jag och lillan var på kuliversum på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi till lekparken. Hemma lekte vi och dansade tills det var middagsdags och sedan rullade resten av kvällen på. Nu väntar jag på att hon ska somna och sedan ska jag kolla på TV en stund.
Det som jag gått och tänkt på under dagen, både i kuliversum och i lekparken, var hur mycket jag saknar mina goda vänner hemma i Finland. De som känner mig så väl. Jag saknar att inte kunna gå hem till nån av dem en eftermiddag som idag då vi inte hade några planer alls. Jag saknar att inte ha någon av dem här en vecka som nu då jag är ledig från alla jobb.
Det känns ganska tungt och ensamt ibland.
Jag önskar att ni mina vänner skaffar barn och flyttar till Söderhamn så vi kan umgås och att jag inte är den enda som pratar barn och somnar tidigt om kvällarna. Ska vi säga så?

Lämna en kommentar

Filed under Kärlek, vänner

Kommentera

