End of an era

Ja,man kan faktiskt kalla detta slutet av en era. Imorgon jobbar jag min sista schemalagda arbetstur på psyk i Hudik. Jag har sedan tagit på mig två extra arbetspass i nästa vecka men efter det vet jag inte när jag nästa gång jobbar på ”tian”. Julimånad har jag semester och den 11 augusti börjar jag mitt jobb som vårdlärare på heltid.
Idag fick jag tårta och en blomma och avtäckningen var ett faktum.
När någon frågade mig hur det känns nu när jag ska sluta, blev mitt svar; det känns inte som jag ska sluta.
Jag har nog inte fattat det än, att min vardag inte kommer att vara på psyk med mina goda arbetskamrater. Jag har jobbat där från aug-09 fram till juni-12 då jag blev mammaledig. Från aug-13 har jag varit både där och på skolan och nu ska jag sedan enbart vara på skolan.
Det kommer ock bli roligt och jag har bra arbetskamrater på skolan också men tian har ju varit med i mitt liv i flera år nu. Kommer sakna arbetskamraterna men för tillfället kommer det vara skönt med en paus från jobbet där.
En del av personalen på tian var med på mitt bröllop och en av dem skjutsade hem oss från BB. Mycket har jag upplevt och fått dela med människorna där. Tusen tack för allt och jag är helt säker på att jag kommer komma tillbaka ibland.
Har ni vägarna förbi Söderhamn så är ni alltid välkomna på kaffe eller varför inte en lunchdejt? Annars har jag ju fb och bloggen så vi ska väl ha kontakt ändå 🙂

20140626-194015-70815135.jpg

20140626-194015-70815218.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Vardag, vänner

Kommentera

