Humöret…

I går gick jag som många andra på semester. 6 veckor tills nya arbetet börjar. Det som ingen varnat mig för det är att semestra sex veckor med en 2-åring och hennes humörsvängningar plus en kall och regnig sommar. Ni kan säkert höra mitt jubel :S

Eftersom maken är på festival är lillan och jag ensam fram till tisdag. Vädret är ju inte nåt att hurra för, så idag tänkte jag att vi skulle ta bussen till Bollnäs(ca 35min) oc gå i leksaksaffären där samt skobutiken och sedan bussen hem.

Lillan älska åka buss så dit vägen var inget större problem,bältet var lite irriterande tyckte hon men för övrigt gick det bra. Väl framme hade inte butikerna ännu öppnat så vi gick in på tågstationen och köpte mellanmål. Redan här växla hennes humör från glad till ilska och skrik till lugn igen. Ungefär fortsatte våra timmar i Bollnäs. Ena stunds god och glad, höll i handen och prata på. Nästa stund låg hon på golvet i en butik och gallskrek och vägra stiga upp. Mitt tålamod håller inte heller alla dessa utbrott men ”hot” fungerar inte på fröken. Att säga att hon får bli kvar i butiken eller att det inte blir någon bil från leksaksaffären, fungerar helt enkelt inte. Det är bara såååå utmattande!

Bussresan hem gick iaf hyfsat igen. Hemma var allt lugnt, vi åt lunch och titta på nya sakerna. Sedan skulle vi vila tillsammans. Lugnt. När hon kommer upp i vår säng bryter värsta humöret ut och hon gallskriker och är tokig! Nu fick denna mamma nog och mosters metod; ”skrik ute på balkongen” tillämpades i en knapp minut. Sedan somnade liten fort.

Bara 6 veckor kvar till dagisstart!

Förstå mig rätt, jag älskar min dotter och det är underbart att ha möjligheten till 6 veckor semester, men jag blir fullständigt galen över hennes humör och vetskapen om att sommaren dröjer 😦

IMG_6188 IMG_6190

Åka buss 🙂

IMG_6193

Dagens inköp; mor och dotter nöjda.

IMG_6194

Provfika innan dagsvilan.

2 kommentarer

Filed under Alicia, Förälder, Ledig, Sommar

2 responses to “Humöret…

  1. Mamma

    Va fina bakverk. Mummu väntar på inbjudan. Humör har vi alla, varierar från dag till dag.

  2. Pia

    I hear you, man vet inte riktigt åt vilket håll man ska titta, när det gäller humörsvängningar… Nå, det är en ”fas”, som med allt annat i små barns liv, det är väl bara att bita ihop. 🙂 Många gånger tanker jag nog tillbaka på hurdan man själv har varit i samma ålder… 🙂

Kommentera

