Bad parenting?

Återigen (tröttsamt att ens skriva) vaknade vi upp till en regnig dag. Bolibompa visade inte Biet maja så jag lovade min dotter att vi efter frukost skulle åka till butiken och se om vi kunde köpa en film med biet Maja.

Sagt och gjort, strax efter kl 9 var vi ute på e-center. Biet Maja fanns inte på film så vi tittade på alla leksaker oc läste alla böcker tills klockan blev 10. Då gick vi vidare till leksaksaffären. Innan dess köpte vi dock en Mumindvd, var tvungen att ha en plan B 😉

På leksaksaffären fanns biet Maja. Vilken lycka för en liten en!

Så idag har vi sett filmen 3ggr! Däremellan har vi lunchat, vilat, ätit mellanmål, städat och gjort middag. Efter middagen var det luffaren som gällde. Ja, egentligen var det mumin, men den skivan ville inte lossna från fodralet och när den väl gjorde det, gjorde den det i två delar, bra jag! 😦

Så så har dagen sett ut. TV i timmar. Bra föräldraskap, tja.. vad gör man!!

IMG_6224När jag var lite tittade jag också på Biet Maja, fast då på finska Maija mehiläinen. En arbetskamrat till mamma trodde det var ett ryskt program; bietmaja 🙂

 

Lämna en kommentar

Filed under Förälder

Kommentera

