Bristningsgräns

Det krävs mycket innan jag klagar över sommar och sol, men nu önskar jag en mulen, sval och blåsig dag. Jag håller på att bli tokig i denna värme. Vi har simmat och badat hela helgen och vi har grillat och gått på marknad. Allt det är bara roligt och trevligt men när det till och med känns varmt inomhus nattetid är det inte lika roligt längre! Jag har sovit dåligt i en veckas tid. Mitt humör och tålamod tryter pg.a. värmen och det gör lillans också. Lyckad kombination? Skulle inte tro det. Pust. Som sagt en sval och blåsig dag är allt jag önskar. (Ser inte ut att bli av denna vecka)

Igår var jag även upp till Hudik och gjorde ett nattpass där. Att komma hem kl 8 på morgonen och det är 23grader varmt ute och sedan försöka sova, gick sådär. Så denna dag har varit ganska tung då värmen inte tillåter en att göra nåt. Till och med att tvätta håret tar energi av mig.

Ja det var färdig gnällt för denna gång. Ska läsa detta inlägg i vinter i minus 25 och tre meter snö 😉

Som sagt det krävs mycket innan jag klagar över värmen men idag är gränsen nådd.

P.s. det positiva med denna värmen är att lillan få gå omkring naken hemma, vilket resulterat i kiss i pottan under eftermiddag och kväll.

IMG_6445 IMG_6455 IMG_6458 IMG_6462 image

6 kommentarer

Filed under Alicia, Familj, Sommar

6 responses to “Bristningsgräns

  1. Mamma

    ☀️o vi som ska till södern, men vi har vanan inne då. Här hemma e de oxå jättevarmt både natt o dag. Passligt att potträna🚽 .

  2. Ica

    Glöm inte att du också ska skotta den förbannade snön sen också! 😉 vi har nog klarat det ganska bra men har ju varit på stugan rätt mycke så lätt att bara hoppa i…

    Vad duktig hon e! Erik har helt tappat intresse för pootan, han kan kissa ute i gräset men inne kommer det på golvet. Suck.
    Trodde det skulle gå snabbt för han när han har kissat och bajsat så mycket på den redan.

    • Fast den här vintern har vi ingen uppfart att skotta 🙂 Det blir nästa år när vi fixar vägen till garaget. Jo hon är jätteduktig. I dag morse var det (igen) en torr blöja på morgonen 🙂 men men tar ingen stress över det, nog blir de blöjfria i nåt skede 🙂

  3. Jag vågar ju knappt säga något för man får ju absolut inte klaga när det nu en gång är varmt och fint väder, men jag håller nog helt med dig, liiite svalare väder nu tack. Det är ingen skillnad vart man går och när man går dit så är det för varmt. Skulle man ändå bo bredvid vattnet. Det är ju myggfritt i år så kanske man skulle sova ute en natt 🙂

Kommentera

