Sista veckan

Idag inleds sista veckan semester innan nya jobbet börjar. Jag börjar faktiskt vara ganska trött på att vara hemma, helt enkelt på grund av värmen som gett dåliga nätter för min del samt att vi mestadels varit hemma på tumis jag och Alicia. Hur god hon än är kan det även vara ganska tungt ibland. Dessutom blev det varken Finland eller Åland i sommar vilket jag tycker är riktigt synd.

Nästa sommar tror jag blir bra mycket bättre. Först och främst kommer vi ha en egen gård, så jag inbillar mig att det blir lättare att fördriva tiden samt att jag garanterat ska åka till både Åland och Finland med Alicia. Hon går dagligen och pratar i sin hand/mobil med mommo och moss så det är väl tur att hon får kvalitetstid en hel vecka med mommo om ca 1månad.

Jag har ingen aning hur min höst kommer att se ut. Jag har inte fått schema än över lektionerna och maken påbörjar ju sitt nya jobb i september men mitt i allt detta får vi en vecka semster samt att sedan är det nästan dags att flytta 🙂

 

Sedan är vintern snart här och då har vi utrymmer att fira lillajul hos oss eller hur Moss och kusiner mfl?

Bjuder på en bild från helgen, jag är trött på parkhäng så vi trotsade det fina vädret och var inne och bakade bullar samt gick till Kuliversum där Alicia fick härja ensam med sin bästa vän ”Olle” och hans storasyster. Perfekt!

IMG_6487

 

3 kommentarer

Filed under Jobb, Sommar, Vardag

3 responses to “Sista veckan

  1. Gunilla

    Här sitter vi på terassen i skuggan – inte klaga min semester har börjat o dom lovar 33,2 grader varmt. Men litet svalare tack. Mina blommor torkar bort dom som inte hjorten har ätit opp.

  2. Men nu har jag missat något? Har ni köpt hus? Tänkte på det där med egen gård?
    Vad duktig hon är som bakar 🙂

Kommentera

