Kreta-bildboom

Lördagen 13september startade vår färd söderut. Första stoppet var på Clarion hotell, Arlanda. Lyx! Tyvärr hade lillan börjat hosta redan fredagnatt och det blev inte direkt sämre men inte bättre heller. Min mamma ankom lördagkväll till Arlanda.

På söndag hade vi väckning innan kl 4. Checkade in vårar bagage och gick sedan tillbaka till hotellet för frukost. På flyget hade vi bokat platserna längst fram, extra benutrymme. Vi hade tänkt att Alicia kunde leka där., men hon satt lugnt och läste och åt russin och spelade på iPaden efter att först ha sovit drygt 1,5h.

IMG_0936 IMG_0942

Framme på hotellet checkade vi in och åt sedan sen lunch. Med all inclusive går man då aldrig hungrig 🙂 Tyvärr var Alicias hosta sämre och på måndag fick hon sedan ordentlig hostmedicin som småningom gjorde henne bättre. Synd bara att vi inte tyckte att det var läge för henne att simma med den hostan, med risk för att dra på sig lunginflammation. Hur som helst hade hon roligt över att mommo var med. De första dagarna fick jag inte ens sitta bredvid Alicia vid maten 😉

Vi hade varmt och soligt. Solstolar och parasoll på stranden ingick i vår all inklusive och plats fanns det alltid vid någon av poolerna eller nere på stranden. Lekparken blev en hit för lillan likaså minidisco på kvällarna. Trampbåt fick vi också låna och den var vi ut med två gånger.

IMG_0957 IMG_0974 IMG_0984 IMG_0987 IMG_1025 IMG_1036 IMG_1137 IMG_1149 IMG_1160 IMG_1346 IMG_1405

Dagen då enligt alla väderappar lovat regn, vaknade vi till en störtskur som nog gick över sedan. Då det ändå hängde kvar stora gråa moln hoppade vi på bussen till Knossos istället. Där var det allt annat är mulet och regn.

IMG_1230 IMG_1251 IMG_1253 IMG_1266 IMG_1282 IMG_1306 IMG_1316 IMG_1247

Dagen till ära (våran 4:de bröllopsdag) försökte vi på kvällen få till några bra bilder.. det gick väl så där 😉

IMG_1359 IMG_1365 IMG_1366 IMG_1381 IMG_1389 IMG_1396 IMG_1399

Resten av veckan var det poolhäng, stranden, lekparken, mat och dryck och någon enstaka promenad som stod på schema. Bus och mys.

IMG_1402 IMG_1429 IMG_1196 IMG_1202 IMG_1204 IMG_1211 IMG_1114 IMG_1081 IMG_1054 IMG_1048 IMG_1040 IMG_0996

Hemresan gick också bra. På bussen ca 15-20min från hotellet kommer lillan på att fråga efter grin-Olle och han finns inte i min väska. Vad ont det gör i mammahjärta när jag kommer på att han har glömts kvar på hotellet. Idag har jag mailat den ena och den andra i försök att få reda på om han är upphittad och kan skickas hem.

För övrigt har det i det stora hela varit en skön semester. Sista timmen på planet såg ut som första timmen på planet ner 🙂