Händelserik

Oj så vi håller på nu. Flytt om en vecka.
I fredags efter jobbet gjorde jag en polisanmälan om bedrägeri. Jag verkar ha blivit lurad. Efter det gick lillan och jag upp på vinden för att hämta ner grejer som ska sorteras. Lillan kollade på Madicken och jag sorterade kläder och cd-skivor.
Hostan som lillan hade på Kreta är också tillbaka. 😦
Igår åkte vi till avstjälpningen med lite grejer samt jag rensade min garderob. En sopsäck fylldes med kläder som ska skänkas till asylsökande. Läste nämligen i tidningen att en vuxen ensam asylsökande som inte får mat p boende får 71kr/dag och får man mat på boende(stod inte om det var 3/dag) får endast 24kr/dag!!!
Vem kan överleva på det? Till och med kläderna på Second Hand blir ju dyra då. Därför skänker jag mina direkt till de som behöver och inte till någon som säljer vidare till höga priser.
På lördag eftermiddag tog lillan o jag en sväng till affären och bunkrade upp inför kvällen. Maken var iväg på spelning.

IMG_6812-2.PNG
I dag har maken och lillan haft en mysdag medan jag roadtrippade lite och hämtade hem en ny vagn till lillan. Resevagnen börjar vara tung att köra till vardags.
Ingen dagssömn för lillan resulterade i en nattning på 5minuter! Great!
Får se hur tidigt hon kommer till oss inatt. Igår kom hon redan kl 22 och sedan var vi vakna mellan 3-4 pga hostan.
Jag har skoluppgift och arbetsuppgifter så det räcker i veckan samt att här ska packas så jag återkommer när tid finnes.

IMG_6804-0.JPG
Dagisbusan 2014 🙂

1 kommentar

Filed under Alicia, Jobb, Vårt hem

One response to “Händelserik

  1. Mamma

    En härlig liten Busan.

Kommentera

