Blä

Igår kväll mådde jag dåligt och visste inte om det berodde att jag var hungrig eller om jag var på väg att bli magsjuk. Hade ingen aptit men tvingade i mig lite mat ändå. Sedan låg jag på soffan och suckade och pustade. Ville inte ha kläder på för allt spände samtidigt som jag frös om jag klädde av mig. Slumrade till till och från. Sa till maken att jag blir kvar på soffan i natt. Kl 1 vaknade jag och drack vatten och kände mig okej i fem sekunder. Gick tillbaka till soffan men fick rusa iväg och spy upp allt jag stoppat i mig under det dygnet. Blä!
Efteråt mådde jag bra och kände mig pigg. Somnade om. På morgonen bestämde jag att jobba hemifrån med tanke på smittorisken så maken fick åka och hämta mina grejer från jobbet.
Har varit bosatt i soffan även idag men lyckats äta,jobba lite och har inte haft nå fler symptom. Hoppas nu att maken klarar sig!
En sak som vanligtvis är roligt, babyn sparkar och bökar om, är inte lika roligt att känna när man mår illa eller spyr. Just saying. 😉

Lämna en kommentar

Filed under sjuk

Kommentera

