Datenight

I går var det från början tänkt att det skulle vara föräldrafest på dagis med 80-tals temat och vi hade fixat barnvakt för länge sedan! Sen blev festen framflyttad men eftersom vi redan hade barnvakt ordnat så gick vi ut med maken ändå. Det händer inte ofta!
Lillan var så nöjd så över att få vara med faffa så hon tittade inte ens på oss när vi gick och sa hejdå.
I denna stad hände det inte allt för mycket så alternativen var få. Det blev till slut middag på ett ställe där ingen av oss ätit innan. Stället firade 1år och bjöd på cava! Såklart! Jag som älskar skumppa i alla lägen fick nöja mig med alkoholfritt alternativ medan mannen skålade i skumppa!
Maten var jättegod och det var fräscht och fint på stället.
Efter en trerättersmiddag förflyttade vi oss till baren där det återigen, självklart blev alkoholfritt för mig, medan maken tog sig en öl.
Sedan satt vi bara där och pratade om allt möjligt!
Jag kan säga att det inte är ofta nuförtiden som vi ägnar enbart varandra tid. Det är jobb, skola, hem osv och tyvärr blir vi två som ett vuxet par åsidosatt ibland. Därför var det ännu mer värdefullt att en kväll, om än för några timmar, bara hade varandra, dessutom med vetskapen om att lillan har det super hemma.
Vad vill jag med detta; jo berätta för alla som läser detta att livet inte går att förutspå och att saker och ting, prioriteringar och personer förändras. Dessutom vill jag berätta vilken underbar make jag har och jag är så lyckligt lottad över att han är min!!! Jag vet att det i vardagen lätt blir ”bortglömt” att bry sig om varandra som ett kärlekspar och man blir istället föräldrar men kvällar som igår påminner en om att vi fortfarande är vi och jag är så lycklig över det!
Jag älskar dig Peppe! Du underbara man och pappa till vårt/våra barn!

IMG_2211.JPG

IMG_7202.JPG

Lämna en kommentar

Filed under Kärlek

Kommentera

