Årsresumé 2014

Jag kanske orkar göra en riktig årsresumé ännu innan året är slut men just nu får ni nöja er med detta.

Har året varit bra?

Ja det tycker jag.

Höll du några utav dina nyårslöften?

Brukar inte ge några nyårslöften så på så vis har jag inte heller brutit några 🙂

Tror du 2015 kommer bli lika bra?

Jag tror det kommer bli ännu bättre än detta år 🙂

Har du förlorat någon kompis detta året?

Nej inte vad jag vet. Jag hoppas alla mina vänner är kvar!

Vad kommer du sakna från 2014?

Inget speciellt. Möjligtvis södern-resan då det inte är planerat nåt sånt för år 2015 🙂

Nämn en positiv sak från 2014?

Graviditeten

Vad spenderade du mest pengar på?

Husköp 🙂

Finns det någonting du ångrar med 2014?

En del raseriutbrott jag fått speciellt på dottern. Det ångrar jag, för hon är faktiskt liten.

Lärde du dig något nytt under 2014?

Jag har väl lärt mig en del om bolån, om läraryrket samt genom min utbildning jag påbörjat.

Bästa köpet?

Huset!

Blev du kär i år?

Nej, det kan jag väl inte säga. Jag har ju min familj som jag alltid älskar!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

8 juli när vi fick veta att vi kommer bli fyra i familjen samt 17oktober när vi fick tillträde till vårt hus!

Vilka länder besökte du?

Finland och Grekland.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, blev klar vårdlärare och som nämnt, köpte hus och påbörjade magisterutbildning.

Vad var din största framgång 2014?

Kanske att jag fick heltidstjänst som vårdlärare.

Största misstaget?

Att jag betalade en begagnad vagn i förväg och som sedan aldrig dök upp. Polisanmält men antagligen är de pengarna borta för gott 😦

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inte mer än några förkylningar och magsjuka.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag tror jag varit mera instabil i humöret men inte ledsnare utan mera att jag tänt till lättare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Umgåtts mera med vänner, varit längre/oftare i Finland!

Vad önskar du att du gjort mindre?

Grälat och bråkat med dottern.

Hur tillbringade du julen?

Hemma med min lilla familj.

Favoritprogram på tv?

Ja tittar på en del skräp program men sedan har det funnits många vettiga och bra också men jag får väl krypa till korset och säga Glamour, för det är då det enda program jag fortsättningsvis ser på när tillfälle ges. Detta har jag gjort sedan jag var 6 år! 😮

Bästa boken du läste i år?

Vet inte, jag tycker det flesta böckerna jag läser är riktigt bra. Mycket deckare, verklighetsbaserat m.m.

Största musikaliska upptäckten?

Måste nästan säga operan. Har ett väldigt stort behov av att få gå på riktig opera efter att en underbart duktig sångerska som jobbat som frilansande operasångerska uppträdde på jobbets julfest.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Vad gjorde jag? Åt tårta, drack skumpa och sedan hade vi 65års fest med maken och våra vänner! Riktigt roligt var det och många fina presenter fick vi!!

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Min stil? Vet inte om jag har någon. Vardaglig; jeans, skjorta/tröja och numera oftare låga skor än högklackat, tyvärr 😉

20140120-134102 20140318-190843.jpg IMG_5918 IMG_1054 IMG_6849 IMG_7006 IMG_7309

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Baby, Familj, Gravid, Jag, Jobb, Jul, Kärlek, Ledig, Resa, Sommar

Kommentera

