Såhär långt

Idag går jag in i graviditetsvecka 30 (dvd 29+0-29+6).
Jag tänkte skriva nån gravidlista men hittar ingen bra.
Hur som helst;
-jag mår bra och har gjort det hela tiden. Den extrema hettan i somras gjorde mig trött och matt.
– Inga speciella cravings. Kyckling har jag inte ätit alls under graviditeten, vill bara inte ha.
– Humöret inte lika stabilt som under förra men det kanske beror på att jag nu även har en 2.5åring att ta hand om.
– Vet inte hur mycket jag gått upp i vikt men hade gått upp lite mera enligt MVC i v 24 jämfört med sist. Nästa kontroll nästa onsdag.
– Jag är i urusel kondis, blir trött av uppförsbackarna i stan.
– Känner mig inte stor men tror magen är lägre än sist för jessus vad tungt det är att böja sig ner eller att sitta långa stunder.
– Det är full rörelse i magen, mest långt ner och på höger sida. Har varit så hela tiden.
– Ja vi vet kön och har namn klart, men håller det för oss själva 🙂
– Nej jag är inte orolig för förlossningen, ser faktiskt fram emot den.
– Ett nytt plagg inhandlat, dock ingen spjälsäng än men vaggan kommer användas först.

Som sagt jag mår bra. Inga krämpor, bristningar eller dylikt, än i alla fall.
En vecka ledigt ännu sedan 7 veckor jobb och sedan sportlov och efter det är det fritt fram för babyns ankomst.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/d42/32303606/files/2015/01/img_7415.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Gravid, Jag

Kommentera

