Vad säger man…snöh*lv*te

Tidigare i veckan hade vi besök av Jessica. Det blev klappjakt på leksaksaffären, det blev en sväng på Kuliversum, fika och en del lek här hemma.. Ja tiderna förändras, för detta var nog inte vad vi gjorde för år sedan 😉
På torsdag började jag jobba och imorgon kommer eleverna. 35 arbetsdagar har jag till nästa ledighet som är sportlovet och efter det blir jag hemma med en liten knodd.
I helgen har jag även jobbat extra som sjuksköterska. Jag jobbade både fredag och lördagnatt. Igår när jag vaknade vid 1430 vräkte snön ner och vinden piskade på. Snöovädret var här. Jag körde fast två gånger på gården och sedan tog det en dryg timme för mig att ta mig till jobbet. Skitföre och lika dåligt sikte! Idiotförklarade mig längs med vägen för att jag tagit på mig extrapass och dessutom gett mig ut i ett väder med klass 2-varning vilket är lika med att man inte ska ge sig ut i onödan!
Kom fram och hade en lugn natt på jobbet! En timmes bilfärd hem i lika uselt väder i dag för att sedan köra fast när jag vek in på vår gata. Här var inte plogat och hur jag fick för mig att jag kunde köra in på gatan vet jag inte. Bilen fastnade och satt fast. Snön var upp till knäna och jag fick plumsa in, väcka maken och sedan skottade vi utav helvete för att bilen skulle komma loss. Jag stod mitt på vägen och måste få bort bilen så att gatan skulle kunna plogas när plogbilen väl behaga infinna sig.
Detta är inte vad man vill göra när man vakat en hel natt. Nå bilen kom loss och jag kunde lägga mig en stund!
Strax efteråt kom plogbilen och nu på eftermiddagen har maken slitit med snöhelvete för att bilen ska gå plats på parkeringen.
Nu tar jag inte på mig flera extra arbetspass utan det räcker med det egna jobbet fram tills lillis kommer! Dessutom slår det aldrig fel, det är alltid oväder när jag ska till Hudik och speciellt när jag tagit extra arbetspass!
Nu förbereda inför imorgon, tidig väckning och dagislämning och sedan startar terminen igång med eleverna!

2015/01/img_74461.jpg

2015/01/img_74471.jpg

2015/01/img_74481.jpg

Svårt att se på bild vilken mängd snö det är!

2 kommentarer

Filed under Jobb, Snöhelvete, Vinter

2 responses to “Vad säger man…snöh*lv*te

  1. Pingback: Nyårskrönika 2015 | Plinges vardag

  2. Pingback: Snö!! | Plinges vardag

Kommentera

