Pojke eller flicka

Jag hittade ett test på nätet angående om det är en pojke eller flicka man väntar. Jag tänkte att jag skulle fylla i hur det stämmer in på mig nu och så kan vi väl samtidigt köra en gissningslek på om det är en pojke eller flicka och vilket datum ni tror hen är kommer. Beräknat datum är i nuläge 18mars.
Magens form
Pojke: Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån. – STÄMMER
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.
Pigmentrand på magen
Pojke: Lång och tydlig rand.
Flicka: Ingen rand. -STÄMMER
Bebisens hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min. – STÄMMER
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min.
Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet. – STÄMMER, eller ja inget alternativ är väl helt korrekt kan jag tycka.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.
Halsbränna
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite eller ingen. – STÄMMER
Bebisen hickar
Pojke: Lite eller inte. – STÄMMER
Flicka: Mycket.
Bebisen sparkar
Pojke: Mycket. – STÄMMER
Flicka: Lite mindre.
Var i magen bebisen ligger
Pojke: Bebisen ligger högt.
Flicka: Bebisen ligger lågt.- STÄMMER
Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande. – STÄMMER
Flicka: Mycket blödande.
Utåtputande navel
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten. – STÄMMER
Bebisen sparkar på
Pojke: Höger sida. – STÄMMER
Flicka: Vänster sida.
Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite. – STÄMMER
Flicka: Mycket.
Håret mammans ben
Pojke: Snabbt växande.
Flicka: Normalt växande. – STÄMMER, snarare att det växer långsammare 🙂
Mamman är sugen på
Pojke: Choklad och lakrits.
Flicka: Frukt och syrligt.
Båda alternativen STÄMMER!!
Tittar jag på listan och tänker på hur det var förra gången så skulle många svar sett lika ut som nu och då fick jag en dotter, så är inte så säker på att detta leder någonstans 🙂

1 kommentar

Filed under Baby, Gravid

One response to “Pojke eller flicka

  1. Åh de här är alltid så roliga att göra 😀 En del grejer har stämt precis för mig och andra helt tvärtom 🙂 Jag gissar på en flicka och hon kommer 16 mars 🙂

Kommentera

