Hjärtan och sol

I går firade väl de flesta alla hjärtans dag eller vändagen. Det var hjärtan överallt på sociala medier. Jag vakande av sms av maken som åkt på jobb, att jag skulle kolla i nattygslådan. Där låg ett paket innehållandes följande bok i deckarserien jag fick till julklapp. Han vet vad jag gillar. Boken tänkte jag spara i några veckor tills min föräldraledighet börjar.
X-trafik bjöd på resor hela dagen fram till kl 18 så strax innan kl 9 var jag och lillan på väg till tågstationen. Det blev en sväng till Hudik. Det blev fika, leksaksaffärern, några ytterligare affärer, varav bokhandeln inte var intressant tyckte lillan, lunch och lite affärer till samt till sist en glass i väntan på tåget hem. Hemma var vi igen kl 15!
Det var en lång dag och vi var båda ganska möra när vi kom hem.
Strax innan kl 17 somnade lillan på soffan och jag värmde middag.
På kvällen när lillan somnat dukade jag upp med godsaker och mousserande(självklart alkoholfritt ifall någon undrar) och väntade hem maken.
Det var överlag en bra dag!

IMG_7585

IMG_7588

IMG_7590

IMG_7592

IMG_7597

Idag har jag målat klart lillans rum,jessus vilken fin färg jag valt! För övrigt har vi bara latat oss trots solsken ute. Hittills har fröken nöjt sig med TV och lek men i nuläget börjar hon vara rastlös.
Jag öppnade i alla fall båda balkongernas dörrar så lite frisk luft kom in. Jag klädde även på mig och lillan och bar ut två stolar och så satt vi ute i en liten stund. Trots sol var det kallt pga blåsten.
Jag längtar verkligen till sommaren då man kan äta frukost på en balkong, springa ute på gräsmattan eller sitta på uteplatsen för att sedan på kvällen, när barnen hoppeligen sover, sitta på balkongen vid vårt sovrum och njuta av kvällssolen och ett glas cava! 🙂

IMG_7602

1 kommentar

Filed under Kärlek, Sommar

One response to “Hjärtan och sol

  1. Mamma

    Fint väder och fin dag ni haft.😄

Kommentera

