En sådan dag

Och med det menar jag att det i det stora hela har varit en bra dag!
Jag är ganska trött nu förtiden men idag trots tröttheten fanns det en liten glädje och pigghet tack vare solen! Visst är det ljuvligt med sol! Längtar till våren och dagar ute på gården!

Idag fick jag även ett samtal av en relativt högt uppsatt person som ville tipsa mig om ett jobb. Annonsen kommer ut imorgon och eftersom jag sökt jobbet en gå g tidigare ville personen nu pusha mig att söka igen. Personligen visste hen inte vem jag var men har enbart hört gott om mig och jag hade fått bra rekommendationer så trots att individen själv inte var i jobb i nuläget ville hen gärna ha mig ombord. Tyvärr är det inte riktigt något för mig just nu att söka ett jobb samt att jobbet i sig inte är något jag vill nu. Men visst känns det jäkligt roligt att höra att det finns så bra tankar kring mig att man personligen ”headhuntar” mig till detta jobb! 🙂 Ja, detta var skryt på hög nivå!
(Med headhunter menas vanligen en personalrekryterare, speciellt för rekrytering till kvalificerade befattningar inom arbetslivet.)

En annan rolig och totalt oväntad sak ( ja förra händelsen var också riktigt oväntad) väntade på mig i postlådan när jag kom hem!
I sommar ringer bröllopsklockorna och det är riktigt underbart att få vara en del av den händelsen i dessa personers liv!
Kärlek!

IMG_0082

Nu ska denna trötta mamma gå i säng.

P.s. Kul med alla ni som gissat på datum, kön och till och med vikt, längd och klockslag:)

1 kommentar

Filed under Bröllop, Jag, Jobb, Kärlek, vänner

One response to “En sådan dag

  1. Mamma

    Jag tippar på den 19:e 3120gr och 50,5 cm lång🍼

Kommentera

