I väntan

I onsdags var jag till MVC igen. Allt såg bra. Babyns huvud är inte fixerat så det verkar inte vara på gång något inom de närmaste dagarna. I och för sig var det samma sak med Alicia och hon föddes ju 13 dagar tidigt. Skulle samma ha hänt här skulle vår familj ha blivit 4 igår. Så kort sagt har jag aldrig förr varit gravid så här länge 😉

Det händer när det händer..spännande tider vi lever i.

Här hemma är jag fortsatt förkyld och dessutom har lillan också dragit samma skräp på sig. Hon hostar som en KOL-gubbe och i natt påminde hon oss om hur vakennätter känns… mellan ca kl 1-2.30 yrade, gnällde och svängde, hostade och bökade hon på.. Däremellan skulle hon dricka, kissa och så gnällde hon lite till. Suck. Ja det är synd om henne om hon är sjuk, men den tiden på natten är min tycka-synd-om-tröskel ganska lika med noll, när jag själv tycker synd om mig som inte får sova. Värre är det med maken som kl 6 skulle stiga upp och dunka av ett 14h arbetspass.

Jag har nu suttit och filat på en skoluppgift och lillan har suttit med iPaden i över 1 timme. Duktig mamma jag är va? 😉

I går höll vi på med allt möjligt och dagen tog ändå aldrig slut. Får se vad vi hittar på idag.

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Gravid, Ledig, sömn, sjuk

Kommentera

