Guld värt

I fredags kom min mamma hit och har varit här fram tills idag. Det har varit riktigt skönt att ha henne här. 

Alicia har verkligen kommit in i sin 3-års trots nu. Hon vill inget och gör precis tvärtom hela hela hela tiden! Värst tycker jag att det är vid måltiderna. Hon ska inte äta något och sitter hon till bords så bara lekar och klottar hon med maten. Kan inte ens räkna antal gånger under de senaste dagarna so njag lyft ner henne från bordet och skickat ut henne ur matsalen. Det resulterar ju i vrålskrik! När maten plockats undan, då kommer hinnoch är hungrig och vill äta. Plockar vi mot förmodan fram maten igen, kör samma visa igång! Som tur har som sagt mamma varit här och kunnat fördriva tiden med Alicia medan jag helg enkelt inte gjort nåt, förutom legat i soffan och ammat eller bara slappat! Underbart!

Överlag är jag ganska pigg, men har fortsatt ont speciellt om jag står upp länge eller måste sitta ordentligt upprätt. Det är helt enkelt skönast att halvsitta/halvligga i soffan. ”Knörrtis” -Axel, är bara en mysig liten kis. Han äter, sover och bajsar, och sedan börjar han om. Det är i nuläget väldigt skönt att allt flyter på bra med honom, med tanken på att dottern tar all min energi. Tur är ju även hon det sötaste en kan önska sig, när hon väl är på det humöret! 

Igår kväll låg jag i sängen med ett barn på varsin sida och maken på andra sidan dottern, och Kunde bara konstatera vilken enorm lycka det är att ha det här! Jag skulle inte vilja byta ut något. Maken är den mest underbara, tur att hans temeparemnt är lugnt och tryggt då dotterns och mitt inte är det! Mina barn är de finaste och dottern är ju bara för söt och tokig, rolig och allmänt underbar samtidigt som hon ger mig gråa hår grots kj unga ålder. Sonen är ju bara 10 dagar gammal men fyller en lika stor del i mitt hjärta som sin syster! Tänk hur bra man kan ha det:)

 

 Som sagt har mamma varit här och har tillsammans med Alicia påskpysslat, bakat, lekt och lagat hemlagad mat tills oss varje dag! Det om något är riktigt lyxigt och guld värt! Tack mamma!

   

             

1 kommentar

Filed under Alicia, Baby, Barn, Familj, Förälder

One response to “Guld värt

  1. Mamma

    😄därför finns vi mammor.

Kommentera

