Orken

Ja, orken, den är inte här!

Jag har ingen motivation att göra klart mina skoluppgifter, endast 2st kvar innan sommaren, så känns inte som om jag vill ge upp ju, men jag har ingen ork eller lust heller att göra dem. Suck. 

Axel är egentligen en ganska nöjd baby som äter och sover, men om kvällarna får han ibland för sig att inte vara så nöjd. Han äter då med knappt en timmes mellanrum och somnar när han äter i min famn. Flyttar jag på honom vaknar han och bara skriker. Om han mot förmodan ätit klart innan han somnar, somnar han direkt på min axeln när jag ska rapa honom. Flyttar man på honom eller byter blöja som man även ibland måste föra efter mat, vaknar han och skriker. Det är väldigt opraktiskt att sitta still en hel kväll  man har en 3-åring att ta hand om. Nej det är inte ens mysigt att inte kunna röra sig det minsta pga sovande baby som då vaknar och vrålar.  Eftersom detta ofta kommer igång på kvällen och helst när jag ska lägga Alicia har jag inte någon större ork eller tålamod med någon av dem. Den ena vill inte sova och den andra skriker eller tvärtom eller båda två vägrar sova och skriker/gråter. Längtan till en solig ö långt borta är då ganska stor. 

Förstå mig rätt, det tär på en oberoende hur mycket man älskar sina barn. 

Lägg dessutom till blödning som är inne på sin fjärde vecka så kanske ni förstår att orken inte finns i denna kropp, för det om något gör en inte bara orkeslös utan rent ut helt jävla förbannad. 

Hur som helst, underbara är mina barn det är bara jag som just nu är ganska slut. 

Alicia trivs på dagis och är på bättre humör hemma. Axel äter, sover och det syns även på vågen. 600g hade han gått upp på 14 dagar ich väger nu 3980g. Go-kinderna är ett resultat av allt ätande. 

   

 

3 kommentarer

Filed under Baby, Barn, Förälder, Jag

3 responses to “Orken

  1. Förstår dig ❤ Men blödningen låter ju inte alls bra. Du tar kanske järntabletter för att kompensera?
    Det är kanske inte värre än att vänta med uppgifterna till hösten, även om jag förstår önskan av att bli klar. ..
    Kram

  2. Jag kan bara relatera til blödningen men ja den är förjävlig! Jag slutade blöda snabbt den här gången, men så efter ett par dagar var den tillbaka och höll på i flera veckor! Argh. Hoppas det lättar snart! Kram

  3. Pingback: Nyårskrönika 2015 | Plinges vardag

Kommentera

