Första

I tisdags drack jag mitt första glas alkohol sedan 30.5.2014. Jag har många gånger under graviditeten längtat efter champagne och mögelostar och i tisdags blev det just det på kvällen. En lite flada Môet (ett glas till mig)och några ostar på det satt inte helt fel. Set var dessutom Axels 1månadsdag, alltså hade vi varit tvåbarns föräldrar i en månad då. 

   

 I veckan har vi även köpt hem trädgårdsmöbler och solstolar. Idag var vi dessutom och köpte en grill. Våran första grill! Gasolgrill blev det eftesom jag tycker det verkar så behändigt. Grillen skulle monteras ihop och under onteringsfasen var nog inte maken så övertygad om denna idè 😉 

  Efter några om och men drog vi igång grillen och jag grillade. Ingen av oss har kunskaper om detta men det smakade gott även om grillytan inte var så jämnt fördelad. Måste öva på detta! Tänker mig en hel sommmar med grillmat! 🙂

   

 Imorgon ska jag även försöka mig på mjöd inför vappen (valborg) vilket också böir första gången för mig. Mynkar vet jag ännu inte om jag ska försöka göra själv eller om jag köper dem. 

1 kommentar

Filed under Familj, Förälder, Mat

One response to “Första

  1. Mamma

    Ingen bild på möblerna. Jo att grilla fordrar övning. Köp munkarna färdiga o spar nerver😄

Kommentera

