Våren

Ja nu har vi väl välkomnat våren? Det är väl det man gör på valborg/vappen? Hur som helst blev det ganska lugnt för vår del. Jag hade gjord egen mjöd men köpte munkar. Pyntade med lite ballonger oxh serpentiner. Grillade och tänkte sedan gå i väg för att kolla på kasan/kokkon här i närgeten men med en dotter som hostar och inte varit helt pigg blev det ingen kasa. Dottern fixk istället lägga sig redan strax efter kl 18. Maken och jag drog igång en film, men prkade inte kolla utan gick även vi innan kl 22 isäng. 

I går 1maj, jobbade maken och jag och barnen var hemma. Det blev lekparken, film, spel och inte så mycket mer. Däremot dukade jag upp med skumppa(alkoholfri) samt ostar tills dess att maken kom hem. 

   
 

Lillkillen var uppklädd för vappen och gillade det stort! 

  

   
 

Busa försökte få in stämning av vappen på det finländska sättet. Studentmössa  och tjohooo för vappen!

Idag har vi återigen inte gjort så mycket. Det vanliga lördagsprogrammet som betåsr av en tripp till leksaksbutiken för att handla lördagsgodis och sedan film hemma. Nu är maken iväg på sitt och jag sitter här hemma. En av mina äldsta barndomskompisar firas med möhippa denna helg och det är riktigt riktigt tråkigt att jag inte kan vara med, men istället får jag mysa med en 6veckor ung kille.. inte helt fel heller. 

  Go kindena och magen 🙂

Psssst…4veckor till min födelsedag! 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Barn, Familj, Vår

Kommentera

