Trött

Natten till idag var inte något bättre än de två senaste nätterna. Kl 20.40 la jag Axel i säng och han somnade hyfsat snabbt. Exakt en timme senare vaknade han. Somnade om snabbt med napp i mun. Exakt en timme senare samma rumba. Sedan redan en halvtimme senare vaknade han igen och bara skrek. Jag gav upp. Gick ner men han blev inte lugn på nåt sätt. Bara skrek. Blundade ibland i 30sek men började sedan om. Alicia och maken låg vakna. Efter en timme dvs strax efter midnatt kom maken ner och la Axel i vagn. Där slumrade han till i nån minut. Jag satt kvar nere och maken gick upp för att få Alicia att sova och kanske även själv få sova. Kl 1 vaknade Axel helt och hållet. Hade innan dess mumlat till och rört sig i vagnen. Jag ammade och la oss i soffan. Kl 0240 och klockan 0430 vaknade han igen. Skrek till och bökade runt men somnade om. Vid halv fem matade jag honom. Strax efter kl 7 vaknade vi igen och då var även resten av familjen vaken. Bara att köra Alicia till dagis. 

Jag hade tänkt åka och träna men min förkylning är värre, huvudvärk och sömnbrist gjorde att träningen fick skippas. 

Under dagen i dag har Axel varit väldigt lugn och nöjd. Han har suttit långa stunder och lekt med sina saker. Nu hoppas jag innerligt på en lugn och bra natt!! 

Varför han är så här det vet jag inte? Ingen ändrad kost för nån av oss och ser/känner inga tänder.  

 

2 kommentarer

Filed under Axel, sömn

2 responses to “Trött

  1. Erica

    Har du provat ge värkmedicin? Det gör ju som mest ont då tänderna ska tränga sig uppåt, det vill säga innan man ens kan känna något med fingret.

    • Jag tänkte på att ge men gjorde inte det då jag inte visste om det var för att han var snorig eller vad. Skulle säkert gjort det om det hade fortsatt men som tur sov vi inatt!! Puh. 🙂

Kommentera

