Gråa hår

Ja barn kan faktiskt ge en gråa hår. Sedan två veckor är lilleman och bökar på om nätterna. Han ligger uppnochner, står upp och härjar vilt i sängen; så jag blir väckt med ungefär 2h mellanrum. Ibland räcker det att lägga honom rätt och ge nappen. Ibland får jag ta honom till vår säng där han kanske slumrar till, inte jag. Vissa gånger skriker han och vissa gånger inte. Han äter fortfarande 2ggr/natt trots gröt på kvällen och välling innan sängdags. Han är inte hungrig. I natt åt han bara en gång men vakna säkert 4ggr. 

Vidare har han i förrgår upptäckt trappan. Tog honom ca 10sek att förstå hur man kommer upp. Sedan stod han där. Igår tog han sig upp 3 trappsteg. Jag var bakom honom. Idag tog han sig upp 2/3 av trappan. Snabbt går det också. Hjälp!! 

Nu måste vi skaffa en till grind.  

    
 
För att bota lite lugn inombords mig själv utnyttjade jag äntligen min julklapp; en ansiktbehandling och färgning av ögonbryn och fransar. Vilken lyx! Sådant borde man göra oftare! Kanske håller jag några gråa hår borta nu. 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Axel, Jag, sömn

Kommentera

