Det nya året

Nyåret firades enligt traditionsedan några år tillbaka, här hemma. Lugnt och stilla. Mat, vänner och spel. Champagnen förblev okorkad då jag ansåg det vara för sent att öppna vid midnatt och hinka i sig god/dyr champagne när jag var så trött. Skulle ha öppnat den tidigare under kvällen. Istället skålade vi in nyåret i vin, det gick det också. 

  Uppklädda 

Igår däremot när barnen sov korkades champagnen till nya Beck filmen, vilken för övrigt måste vara den sämsta Beck någonsin! Buh för det! Knappt någonting var bra i den. 

 Nu är jag inne på slutrakan på denna föräldraledighet. Om mindre än en vecka är jag tillbaka i arbetslivet. Känns konstigt. Innan dess ska jag försöka njuta av hemmalivet, åka pulkka, när det äntligen kom snö. Spela spel med Alicia, skriva klart hemtentan och kanske påbörja en ny roman och läsa klart den. Ja och så ska jag jobba en natt i Hudik ännu. Mycket nu på mindre än en vecka 😉

Något som också bör nämnas, även om det redan skedde förra året; Lilleman går! På nyårsafton tog han 5-6 steg på raken och det gör han nu dagligen flera gånger. Ikväll gick han långt! Oj oj.

   

1 kommentar

Filed under Axel, Familj, Jobb, skola, vänner

One response to “Det nya året

  1. Mommo

    Va fina ni e. En riktigt gott nytt år med nya utmaningar.

Kommentera

