Balansen

Förra veckan startade terminerna igen. Det var fullt upp från dag ett. Jag har föreläsningar dagligen och de första uppgifterna är utdelade och faktiskt inlämnade tillbaka. Studiebesök håller på att planeras. Även de första gruppredovisningarna är gjorda. Själv väntar jag med spänning på resultat av hemtenta och projektplan som jag lämnat in. På eftermiddagarna efter föreläsningarna har jag dessutom hunnit tränat. Ja inte alla dagar, men tre dagar. Mer än så tänker jag inte träna 🙂

Hemma rullar också vardagen på. Kvällarna är korta då man kommer hem vid 16 och efter 18.30 kör nattningsrumban igång och sedan är det inte många timmar kvar innan jag själv går i säng.

Utöver detta håller jag på att försöka förnya mitt finska pass. Inte det lättaste då man är bosatt utomlands och inte har vad som behövs. Så nu tar jag reda på om jag hinner ansöka om svenskt medborgarskap(suck, till vad ska jag ha det….?) för att hinna skaffa ett svenskt pass (….ja det ska vara till det då). Varför stressar jag med detta? Jo, en resa till Dublin väntas och då måste man ha ett pass! 

Mitt i allt detta åkte jag igår iväg för att träffa 5 andra mammor, jag könde en av dem från förrut och en annan visade sig att vi gått på samma babysim med våra förstfödda. Vi 6 unga, fräscha, ibland slutkörda mammor, badade, lyssnade på mindfullness, pratade, drack råcentrifugerad juice, åt choklad, bastade och bara umgicks. 3 timmar utan män och barn, hushåll och matlagning! Helt perfekt var det och riktigt trevligt! 

Det gäller att hitta och hålla en balans i livet! 🙂

  
Bilden är googlad

Lämna en kommentar

Filed under Jag

Kommentera

