Upp som en sol

Och ner som en pannkaka. Så kan nog helgen sammanfattas. Natten till fredag blir lilleman dålig i magen men är på gott humör och äter som han brukar. Inget konstigt så, små barn kan ju bli dåliga i magen ibland pga olika orsaker. 

Lördagsgodis och lördagscava inhandlas. Denna mamma går ut på fredagkväll och dricker lite vin! Jättetrevligt! 

På lördag är lilleman fortfarande dålig och maken känner sig konstig. Jag och dottern hoppar i bilen till Hudik. Lite shopping och lunch.  

 Hemma känner sig maken fortsatt klen. Cava och godiset blir orört och vi liggee trötta och klena i soffan när nya Beck har premiär. Inte som vi tänkt oss. 

Söndag. Lilleman lite bättre. Man behöver inte byta på honom direkt efter att han ätit. Maken är bra. 

Söndagkväll. Jag känner mig konstig. Inte direkt illamående men nåt är inte ok. Värk i kroppen och frusen. Jag går i säng vid kl 21. Fryser, har ont och vågar inte röra mig för vet inte helt vad som kan hända. Dålig i magen. 

Kring 23 kommer dottern in till oss. Klagar över magont. Inom en halvtimme kräks hon. Bort med sängkläderna. Bädda rent. Sedan springer hon på toa x flera då hon känner att hon har magont men det är ingen fara. Sommar nog efter kl 1. 

Jag vaknar idag med värk i kroppen men känner mig ok. Grabbarna fortsatt ok. Lilljänta kräks igen men är otroligt pigg ändå och vill leka. Hoppas detta är slut nu. Idag blir det soffan och film och så hoppas vi det räcker sen.  

 

Lämna en kommentar

Filed under sjuk

Kommentera

