En sån dag

Ute är det plusgrader och snö. Perfekt väder för att bygga snögubbe, vilket vi gick ut och gjorde. I knappt 15min var lilleman nöjd. Resten av tiden(30min?) skrek han. Kul… eller inte. Alicia var i alla fall glad. 

   
   

 I år var hon glad när skidorna kom på och glad traskade hon runt med dem. Att verkligen glida fram tar vi nästa år. 

Inne igen var Axel fortsatt gnällig. Till slut fick han ligga i vagnen för sin andra vila. 40min senare somnade han! Under tiden satt Alicia i soffan och blev allt rödare om kinderna. Ikväll stannade tempen på 38.6. Ingen pigg och glad tjej under kvällen. Själv är jag dunderförkyld och ingen av oss tjejer uppskattade underhållningen,kastrullskrammel. 

   

   Tidigare imorse utspelades följande konversation och efter x antal gnäll och gråt
funderade jag en kort sekund om båda kunde returneras. 😉
Alicia;men mamma jag vill inte ha nån lillebror. 

Jag; vad ska vi göra av honom då?

Alicia; för honom tillbaka till sjukhuset. 😂 

Nu sover båda och jag ska försöka kurera min förkylning. 

1 kommentar

Filed under Alicia, Axel, Barn, sjuk

One response to “En sån dag

  1. Mommo

    Vilket slut på en annars fin dag. Krya på er.

Kommentera

