Manflu

Alla vet väl om att då män är förkylda är det lika med nära-döden-upplevelse.

Well, jag tror jag vet hur det är att ha manflu. För 10dagar sedan blev jag förkyld men kände mig pigg ändå så jag har jobbat på. Självklart har båda barnen och blivit sjuka. I torsdagsnatt fick jag feber. Igår hostade jag så jag höll på att kräkas. Sov på soffan för att åtminstone lite försöka skona de övriga från min hosta. Nu är halsen öm och grötig, näsan,som inte är stor, innehåller en ofantlig mängd snor med varierande färg och örat värker och har lock för så jag hör inget. Behöver jag påpeka att jag mår piss!!! Jag som ska iväg nästa helg. 

Alicia är feberfri o fin i ögonen men Axel är febrig,snorig,hostig och har början till ögoninflammation. 😦

Kom igen nu,låt oss bli friska.  

 Det dagliga överlevnads-kittet. 

1 kommentar

Filed under sjuk

One response to “Manflu

  1. Mommo

    Jösses nu ” häver” de sig. Men bra att Alicia e på bättringsvägen iallafall. Krya på dig du med.

Kommentera

