Mycket har hänt

sedan jag senast skrev.

Det viktigaste först; jag har fyllt år och fått presenter och druckit champagne.

Jag har även hunnit lämna in min D-uppsats (magister-uppsatsen) och ska till veckan försvara och opponera. Sedan får jag se om jag blir godkänd.

Det har även varit sommarfest på dagis och barnen var då lika fina som alltid.

Det har varit några riktigt varma dagar och sedan även blivit betydligt svalare i luften igen.

Pride har gått av stapeln i Söderhamn igen.

Barnen har lekt med grannarna och nya kompisar i Bollnäs och däremellan med varandra men även hunnit strida med varandra.

Vi har en dotter som om 11 dagar fyller 4 år men som humörsmässigt beter sig som 14! Jösses Amalia säger jag. Här om dagen när det varit bråk till tusen och jag försöker sitta och prata med henne om hur hon ska lyssna på vad vuxna säger och hur tråkigt det är att det jämnt blir bråk, så svarar madame; ”nu pratar vi inte mera om det”! Senare samma kväll när hon blev tillsagd att plocka undan sina saker svarade hon mig; ”det tänker jag inte, du kan göra det!”. Ursäkta mig men NÄR blev det okej att ha denna attityd mot sina föräldrar när man är 4 år??!

Som sagt det har hunnits med en del och snart ska det vara kalas, jag ska jobba extra i Hudik, sommarlovet står bakom hörnet och ja sen blir det semester!

3 kommentarer

Filed under Alicia, Jag, Vardag, vänner

3 responses to “Mycket har hänt

  1. Hehe jag känner igen det där beteendet, jag fasar verkligen för tonåren när det börjar nu redan 😁

Kommentera

