Nerja

Hemkommen efter en vecka i Spanien. Kan inte klaga på vädret iaf. Klar sol och kring 30grader alla dagar och kvällar. Men med två småbarn är nog inte semestrarna vad de brukade vara. 😉

Resan ner gick ok. Sista 1.5h gick Axel omkring och charmade andra småtjejer. Alicia är hur cool som helst när hon reser. 

Lägenheten låg väldigt bra till. Mitt i centrum och nära till stranden. Värme och sol hade vi hur mycket som helst och vissa stunder nästan för varmt. Sanden på stranden blev brännhet och vi kunde inte alls gå. Oftast hade vi vid det skede sanden brann redan varit på stranden 5-6h. 

Lunch åts på stranden eller i lägenheten. Middag fick ungarna oftast också i lägenheten och sedan på kvällen nattade vi Axel i vagnen och sedan drog vi ut och åt. Axel sov och Alicia åt oftast bara glass eller drack något. 

En dag åkte vi även iväg med ett litet sighseeingtåg som visade sig ta oss till den kända grottan. Häftigt besök men kanske inte helt optimalt med en vilding på 1.3år!!

En kväll var jag och mamma ut och åt paella. En annan kväll var jag och Peppe ut och åt och en tredje kväll var jag och Peppe ut och drack. Det var riktigt varmt och skönt även på kvällen, inte alls så kyligt som det brukar kunna vara kvällstid i södern. 

Jag och mamma passade även på att gå till frissan en eftermiddag. Frisörskan var helt svettig efteråt och ojade sig flera gånger under tiden hon slingade mig. 🙂 Jag hade håret uppsatt när vi bokade tid så hon visste nog inte hur mycket/långt hår jag hade. Bra blev det iaf. 

Resan hem gick också bra. Väckning kl 4 och hemma kl 15. Axel sov 1h på planet och satt sedan och sparkade Christins Scollin i ryggen om han inte charmade kvinnorna bakom oss. Lite rastlös och missnöjd ibland men överlag gick det bra. 

Det är alltid skönt med semester men lite mindre avkopplande är det med två barn men vi var ju ändå tre vuxna. Nästa år igen men då Santorini. 

Lite semesterbilder, det älskar väl alla? 😉


Lämna en kommentar

Filed under Familj, Resa, Sommar

Kommentera

