Presenter och mat

I veckan köpte jag mig själv en symaskin(!) och nya dricksglas och några tallrikar som present för min magistersexamen! 🙂

Jag vill ju rensa bort alla tallrikar,skålar,glas och muggar som inte är iittala/arabia och sedan ersätta med just nämnda märken. 

Igår kom även Fredrik förbi och hade med sig signerade deckarböcker av en ny författare. Spännande och trevlig present. Fredrik ska flytta iväg för att studera så det blev fika här hemma i trädgården och sedan gick vi ner på stan på evenemanget Mat@Malt. Min mat (falafel och rostade morötter i tandooridipp) var riktigt gott. Sedan serverades enbart öl så njaa det föll mig inte i smaken. Överlag riktigt trevligt. Alicia gick hand i hand med Fredrik och pratade non-stop. Väl framme hittde hon en dagiskompis vilket var bara tummen upp. 

Väl hemma igen blev det cider och film. En bra början på helgen. 

Lämna en kommentar

Filed under Mat

Kommentera

